Boilermarkt case

Boilermarkt is een relatief nieuwe speler in de online markt voor boilers. De webshop richt zich vooral op de verkoop van minder bekende merken. Onze uitdaging? Zorgen dat Boilermarkt marktaandeel wint in deze concurrerende markt. De doelstelling vanuit de klant is duidelijk: een minimale ROAS (Return On Ad Spend) van 750 behalen.


In het eerste jaar wisten we meteen sterke resultaten neer te zetten. De omzet liep op tot enkele tonnen, met een indrukwekkende ROAS van 1200. Dat gaf vertrouwen voor de toekomst. In de jaren daarna verschoof de focus naar omzetgroei binnen de marges van Boilermarkt. Het fijne: het advertentiebudget is flexibel, zolang we de ROAS boven de 750 houden.


Dankzij de goede samenwerking tussen onze campagnes en de webshop hebben we deze groei weten vast te houden. Hoewel de ROAS in de loop der tijd iets is gedaald, komt dat doordat we actief de grenzen zijn gaan opzoeken binnen deze competitieve markt. Boilermarkt heeft inmiddels een stevige positie in de markt.